poniedziałek, 13 listopada 2017

Zalety zdrowotne omega 3


O działaniu suplementów omega 3 mówi się już od dawna. Generalnie sporo osób może potwierdzić ich działanie. Przede wszystkim bardzo istotne jest to, że wszelkie tego typu kapsułki mają wpływ na serce i krew. Dzięki ich stosowaniu obniża się poziom cholesterolu we krwi oraz poprawia się praca serca. Ponadto kwasy tłuszczowe wspomagają metabolizm. Dzięki ich zastosowaniu znaczącą zmniejsza się również ryzyko zakrzepów a co więcej pomagają one utrzymać drożność naczyń krwionośnych. Dodatkowo tego typu suplementy obniżają ciśnienie krwi i wspomagają funkcjonowanie całego organizmu. Omega 3 działa także na wątrobę. Regularne dostarczanie jej kwasów tłuszczowych, znacznie oczyszcza ją, przez co lepiej ona funkcjonuje. Pamiętajmy, że im mniej szkodliwych związków w wątrobie, tym zdrowszy organizm. Niektóre teorie mówią także o tym, że kwasy Omega 3 są wskazane dla osób, chorujących na nowotwory.

piątek, 13 października 2017

Omega 3 a wpływ na zdrowie


Nie od dzisiaj wiadomo, że suplement diety omega 3 znacząco wpływa na nasze zdrowie. Stosując preparaty zdrowotne tego typu obniża się poziom cholesterolu we krwi oraz poprawia się praca serca. Mało tego, omega 3 wspomagają metabolizm i obniża się ryzyko zakrzepów. Cześć badań udowadnia, że regularne przyjmowanie kwasów tłuszczowych Omega 3 zmniejsza ryzyko pojawienia się raka. Profilaktyka w tym przypadku jest niezwykle istotną sprawą. Mało tego, cześć naukowców uważa, że za jakiś czas Omega 3 przyczyni się do walki z rakiem. Niewielu z nas wie, że tego typu produkty wpływają także pozytywnie na nasze samopoczucie, z tego powodu, że zwiększają produkcję tak zwanego hormonu szczęścia. Z tego też powodu obecnie tak wiele osób stosuje suplementy diety, bogate w kwasy Omega 3. Pamiętajmy jednak, że samo przyjmowanie kwasów tłuszczowych omega 3 nie pozwoli nam zrzucić zbędnych kilogramów. Oczywiście wiele osób uważa, że wspomaga to proces odchudzania, jednakże tylko wtedy, jeżeli włączymy do tego regularne ćwiczenia i dietę.

środa, 13 września 2017

Aerobik


Treningi aerobowe są niezwykle popularne zwłaszcza wśród tych osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Pamiętajmy jednak, że powinny być one uprawiane regularnie. Na początku ćwiczenia mogą się okazać dla nas dosyć trudne, jednakże po pewnym czasie powinno to ulec zmianie. Zestawy ćwiczeń wskazane przy odchudzaniu to między innymi hi impact aerobik. Czym się one charakteryzują? Otóż są to ćwiczenia intensywne i dynamiczne. W ich skład wchodzą zarówno podskoki, obroty, jak i elementy biegu. Warto wspomnieć, że ćwiczenia hi impast wykonywane są w rytm muzyki. Jest ona która dobierana do tempa ćwiczeń. Należy dodać, że podczas tego typu treningu nasza tętno może wzrosnąć. Pamiętajmy jednak, że nie powinno przekroczyć około 160-180 uderzeń na minutę. Właśnie z tego względu, tego typu trening aerobowy jest wskazany dla osób o dobrej kondycji fizycznej. Przy znaczącym wzroście tętna należy bezwzględnie przerwać ćwiczenia. Zwracajmy też uwagę na to, by dopasować intensywność ćwiczeń do naszych możliwości.

niedziela, 13 sierpnia 2017

Rodzaje aerobiku


Aerobik to znakomita forma ćwiczeń dla wszystkich osób, chcących zrzucić zbędne kilogramy. Warto jednak wspomnieć, że na tego typu treningach najczęściej widuje się kobiety. Mężczyźni stanowią praktycznie rzadkość. Aerobik posiada kilka rodzajów treningu dla osób pragnących schudnąć. Sporą popularnością cieszy się tak zwany hi impact aerobik. Są to serie podskoków, obrotów, jak i elementów biegu, które są wykonywane w rytm muzyki. Z kolei trening low impact aerobik to ćwiczenia o dosyć niskiej intensywności. Polegają one na wykonywaniu wykroków i łączone są z elementami marszu. W tym treningu jednak jedna stopa jest utrzymywana na podłożu. Podczas takiego treningu tętno nie powinno przekraczać przedziału 100-150 uderzeń na minutę. HI-LO aerobik to z kolei połączenie aerobiku Hi impact i Low impact. Właśnie taki trening cieszy się największą popularnością, gdyż daje najbardziej widoczne rezultaty. Regularnie wykonywane ćwiczenia w tym trybie poprawiają krążenie i kondycję, a przede wszystkim odchudzają.

czwartek, 15 czerwca 2017

Higiena snu – 5 złotych zasad

Higiena snu – 5 złotych zasad

W dzisiejszych czasach coraz trudniej zadbać nam o prawidłową jakość snu. Tymczasem wystarczy wprowadzić do życia kilka prostych zasad, by rano obudzić się wypoczętym i gotowym do działania. Przyjrzymy się więc bliżej zasadom higieny snu.

  1. Zjedz kolacje najpóźniej 2 godziny przed snem. Postaraj się by była nie tylko pożywna, ale i lekka, zawierająca dużą ilość błonnika.
  2. Przed snem porządnie wywietrz pomieszczenie w którym śpisz. Dobrym rozwiązaniem może też być półgodzinny, wieczorny spacer.
  3. Staraj się nie korzystać wieczorem z telewizora, komputera, czy smartfonu. W zamian możesz poczytać dobrą książkę przy delikatnym świetle i relaksującej muzyce.
  4. Gorąca kąpiel – jeśli masz w domu wannę możesz pozwolić sobie na poleżenie w niej trochę dłużej. Zrelaksujesz ciało i umysł. Przeciwnie natomiast podziała zimny prysznic – więc lepiej nie wchodzić pod niego, gdy chcesz szybko zasnąć.
  5. Przed snem warto zaparzyć sobie herbatę zieloną, lub z melisy. 

czwartek, 18 maja 2017

Twój ruch na świeżym powietrzu

Twój ruch na świeżym powietrzu

Siedzący tryb pracy i życia powoduje, że nasz organizm jest coraz gorzej dotleniany. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że gdy za oknem deszcz trudno zmobilizować się nam do biegania. Nie mniej jednak wiosenną pogodę warto wykorzystać na aktywność fizyczną dzięki której nie tylko poprawisz swoją sylwetkę, ale i dotlenisz organizm. 


Nie tylko bieganie 


Choć to prawdopodobnie najczęściej deklarowana przez nas aktywność fizyczna. Do biegania należy jednak podejść z głową, warto więc (zwłaszcza na początku) skorzystać z rady trenera personalnego. Oprócz biegania warto zdecydować się na jazdę na rowerze, czy rolkach. Zimą popularnością także wśród seniorów cieszy się nordic walking („chodzenie z kijkami”). 

A może spacer?


Wieczorny, półgodzinny spacer nie tylko dotleni nasz organizm, ale i poprawi jakość naszego snu. Co więcej jeśli Twoje miejsce pracy znajduje się blisko Twojego domu warto jazdę samochodem zamienić na pieszą wędrówkę.

poniedziałek, 1 maja 2017

Manicure hybrydowy – krok po kroku

Manicure hybrydowy

W ostatnim czasie zyskał ogromną popularność. Nie ściera się, nie ulega przebarwieniu, a w najlepszym przypadku utrzymuje się przez okres ok. 4 tygodni. Warto więc bliżej przyjrzeć się jak krok po kroku wygląda manicure hybrydowy. 

Zabieg zaczyna się jak w przypadku standardowego manicure od usuwania skórek i przypiłowania paznokcia nadając im odpowiednią długość. W przypadku manicure hybrydowego ważne jest odtłuszczanie skóry. Następnie na paznokcie nakłada się bazę w postaci żelu, którą następnie utwardza się w lampce UV. Następnie nakłada się ok. 2 warstwy lakieru, gdzie każda z warstw również utwardzana jest za pomocą lampy UV. Na manicure hybrydowym mamy możliwość dodatkowych zdobień. Nie zmyjesz go natomiast za pomocą zwykłego zmywacza, a acetonu. W tym przypadku aceton nasącza się folie aluminiową, którymi owija się na kilkanaście minut palce. 

Manicure hybrydowy jest bezpieczny, dlatego mogą go stosować nawet kobiety w ciąży.